Výsledek PET/CT a Deauville skóre

11.03.2021

23.12.2020 jsem se dozvěděla výsledek PET/CT a Deauville skóre.

Na výsledky jsem čekala dva dny. Ten čas vůbec neutíkal a já byla strašně nervózní, jak to vše dopadne.

Paní doktorka mi naštěstí sdělila, že vše dopadlo dobře. V ten okamžik jsem měla radost a můj tlak byl konečně normální. :-D

Podívala jsem se do zprávy a viděla jsem skóre 2 a vypsaná ložiska, která již nejsou aktivní.

Myslela jsem si, že když po 2. cyklu se vše zmenšilo o půlku, tak proč to tam stále je!!

Bylo mi řečeno, že oblast, která byla zasažena je stále v procesu zmenšování se.

Měla jsem pocit, že stále cítím něco v těle. Paní doktorka mi řekla, že je to normální.

Bude se to teď chovat jako jizva. Přece jenom je to rána.

Deauville skóre je metoda, která umožňuje ohodnotit účinnost chemoterapie.

Zasažená oblast se porovnává s velikostí jater a velikostí krevního řečiště v mezihrudí u každého člověka individuálně.

Každý z nás to máme v těle jinak velké. Proto se u každého jedince dělá poměrové skóre.


 

                                                            Tabulka: Deauville skóre



Bylo mi řečeno, že skóre 1-3 je úspěšná odezva na léčbu.

V mém případě je viditelné zmenšování zasažené oblasti. Důležité je, že ložiska jsou neaktivní.

Pokud někdo má aktivní ložiska (skóre 4-5), tak se dělá radioterapie.

Hledala jsem další informace o úspěšnosti léčby, zde je shrnutí:

5 % pacientů s HL nezareaguje na prvotní léčbu. Pacienti musí být léčeni až do konce života.

20 % pacientů zareaguje na prvotní léčbu, ale lymfom se v určitém čase opět vrátí.

75% pacientů je prvotní léčbou zcela vyléčeno a žijí šťastným životem.

75% je opravdu krásné číslo u rakoviny. :-)


2020 © Hodgkinův lymfom.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky