Vyšetření PET/CT

04.01.2021

8 hodin před vyšetřením nesmíte nic jíst a musíte pít jen obyčejnou neperlivou vodu.

Průběh PET vyšetření je následující:

Dostala jsem do ruky kanylu a poté mi změřili hladinu cukru v těle. Jedná se o vpich do prstu tenkou jehlou. Přes kanylu jsem dostala do těla radioaktivní látku.

Po aplikaci jsem šla do místnosti, spíše pokoje kde je postel, židle, časopis, voda a zde jsem byla hodinu.


Na pokoji je litrová konvice s vodou obyčejnou, kterou musíte vypít.

Před celkovým vyšetřením si mě zavolala sestřička a řekla, ať se jdu na záchod vyčůrat.

Při vyšetření jsem se položila na takový pohyblivý stůl. Poté jsem dostala přes kanylu kontrastní látku. Po této aplikaci můžete mít pocit tepla v celém těle nebo mít nutkání na močení. Já osobně jsem měla v ústech pachuť po kontrastní látce a měla jsem pocit, že jsem se počůrala. :-D

Tyto pocity ale během pár sekund odezní. V tunelu jsem byla zhruba 20 min.

Po vyšetření zasílají výsledek paní doktorce na hematologii. Po výkonu jsem musela zvýšit příjem tekutin, aby se radioaktivní a kontrastní látka z mého těla dostala pryč.

Bylo mi také řečeno, že den se nesmím pohybovat v blízkosti dětí a těhotných žen.

Také jsem se musela objednat před zahájením léčby na kardiologii a spirometrii.

 V následujícím článku se dozvíte o spirometrii.

2020 © Hodgkinův lymfom.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky