Spirometrie

05.01.2021

  • Spirometrie je vyšetření, kde mi paní doktorka zjišťovala funkci plic. Vyšetření spočívalo v tom, jak dobře jsou plíce schopné nádechu a výdechu. Spirometrie probíhala v sedě. Dostala jsem na nos speciální kolík, abych u vyšetření dýchala pouze pusou. Poté jsem dostala trubičku, kterou jsem dala do úst. Trubička je propojena s přístrojem a počítačem, který vyhodnotí výsledek. Doktorka mi dala pokyn, abych se snažila ze sebe dostat maximum. Ze začátku jsem dýchala normálně a pak jsem se musela rychle nadechnout a vydechnout co nejrychleji.

  • Vyšetření probíhalo 3x za sebou.
  • Když vám spirometrie dopadne špatně, je to v důsledku toho, že lymfom se nachází v blízkosti plíce a proto se vám špatně dýchá a plíce nefungují na 100% - to byl můj případ.
  • Danou léčbou se vše časem srovná. Doma můžete zkoušet různá dechová cvičení. Na spirometrii se dochází na kontrolu jednou za půl roku. Jestliže vám první kontrola dopadla dobře, tak dále na spirometrii nedocházíte.






2020 © Hodgkinův lymfom.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky