Protonová léčba s řízeným nádechem

14.07.2021


Pomůcky k ozařování.
Pomůcky k ozařování.


Metoda ozařování s řízeným dýcháním je zvolena proto, aby ozařovaná část těla byla ozářena každý den stejně.

Samotné ozařování trvá zhruba 2-3 min.

Ze začátku jsem podstoupila nácvik řízeného dýchaní. Tento nácvik probíhá vleže na zádech. Byla jsem připojena na spirometr. Na nose jsem měla kolíček, abych dýchala jenom ústy. Na oči jsem dostala speciální brýle, kde jsem sledovala pokyny k dýchání. Nemusíte se ničeho bát, protože si to můžete dostatečně vyzkoušet.

Poté jsem šla na kontrolní CT, aby tým lékařů a fyziků udělali přesné zaměření dané oblasti.

Tohle uvidíte v brýlích.
Tohle uvidíte v brýlích.

Když budete mít klidný dech, tak uvidíte zelenou - vodorovnou čáru, ke které uděláte hluboký nádech.

Když se nadechnete k zelené čáře, tak uvidíte nahoře časovač, který se spustí. V nádechu vydržte alespoň 15-20 sekund. 

Jestliže vydržíte třeba jen 5 sekund, tak se přístroj automaticky vypne. Nemusíte se ničeho bát.

Ti z vás, kteří vydržíte celé 2-3 minuty, tak alespoň půjdete dřív domů :-D

Speciální maska.
Speciální maska.

Udělají vám masku na vaši míru. Poté vám označí místa pro ozařovanou část.

                                                                                                    

2020 © Hodgkinův lymfom.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky