Nežádoucí účinky léčby/Transfuze krve

12.01.2021

Po chemoterapii jsem cítila celý lymfatický systémKdyž jsem si sáhla na stehna, tak to bolelo jako modřina. 

Každý má jiné vedlejší účinky. Po celou dobu léčby mě doprovázely afty v puse a krku. Byl to druhý týden v tom daném cyklu, kdy jsem si aplikovala do břicha Zarzio. Po aplikaci Zarzia jsem měla zrychlený srdeční puls. Měla jsem 140-150 tep. Když jsem šla na záchod, tak to pro mě bylo, jako kdybych běžela maraton. Někdy jsem byla v takové fázi, kdy jsem málem omdlela. Strašná únava mě doprovázela v tom daném cyklu první dva týdny. Příšerná bolest kloubů a svalů. Horšínež když má člověk chřipku. Po prvním cyklu chemoterapie mě bolela strašně páteř, ale tak, že jsem nemohla ani ležet na zádech.

V průběhu 3. cyklu chemoterapie jsem začínala zapomínat slova. Dozvěděla jsem se, že se tomu říká chemo mozek. Ovlivňovalo  to natolik, že jsem si všimla, že při některých činnostech jsem strašně pomalá. Po ukončení léčby se vše vrátilo k normálu, takže se není čeho bát.

Také se mi často objevovaly kožní problémy.


Po 4. a 5. cyklu chemoterapie jsem měla anémii = chudokrevnost. Někdo je bledý v obličeji, ale já se strašně zadýchávala. Proto mi byla podávaná transfuze krve. Před podáním transfuze se musí udělat tzv. křížový test - "křížák". Musí se zkontrolovat vzájemná kompatibilita krve dárce a příjemce. Jedná se o odebrání pár zkumavek vaší krve. 

2020 © Hodgkinův lymfom.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky