Vinohradská nemocnice-Hematologie

03.01.2021

Když jsem přišla do Vinohradské nemocnice - oddělení Hematologie, snad nikdy jsem neviděla tolik nemocných lidí na jednom místě. Přišlo mi, že rakovina v dnešní době je už něco jako chřipka.

Můžu říct, že prostředí této nemocnice na mě působilo velmi depresivně

Je to tam takové studené. Místo lepších křesel, vidíte všude plastové židle. Ano, někdo může říct, že plastové židle jsou z hygienických důvodů skvělé na údržbu. To jsem ovšem ale ještě nevěděla, že na této plastové židli budu sedět 4 až 7 hodin. Toto nepohodlné sezení vás může čekat cca 5x v jednom cyklu léčby.

Záleží co budete mít za léčbu. Proto doporučuji mít vždy s sebou dostatek tekutin a jídla. Nechci si tu nějak stěžovat, protože můžeme být všichni rádi, že léčba je hrazena pojišťovnou.

Chci spíše vás jako čtenáře seznámit s tím, co se odehrávalo na daném pracovišti.

Při příchodu mě čekal velký odběr krve. Jednalo se o takové dobrovolně povinné dárcovství krve :-D Bylo to cca 13 zkumavek.

Od mala mám panický strach z kanyl a krve. Vždy když jsem šla na odběr krve, měla jsem stavy na omdlení. Najednou jsem se ocitla v prostředí, kde kanyly a krev jsou na denním pořádku a já si řekla: jo holka, je čas si na to zvyknout.

První den jsem se seznámila s tím, co mě čeká a nemine. Věděla jsem, že mě čeká chemoterapie a také ozařování. Protože mě bylo diagnostikováno, že lymfomy mám v pravém podpaží a v oblasti krku, jednalo se zatím o druhé stadium.

Proč jsem napsala zatím? Protože jsem dostala žádanku na PET/CT vyšetření a tam se ukáže, kde všude v těle to ještě může být. Také jsem se dozvěděla, že celá léčba trvá 6 - 12 měsíců.

Měla jsem zhruba 2 týdny volna před zahájením chemoterapie. Pro někoho to musí být dny stálého přemýšlení a mohou v tuto dobu nastat deprese.

Večer, když jsem šla do postele a trochu mě štíplo v břiše, tak jsem si začala říkat jo holka, tak ty to máš i tam.

Je opravdu strašné, jak člověk dokáže sám sebe vystrašit.


2020 © Hodgkinův lymfom.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky